مه گرفتگی در حوزه مشهد-کلات (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی بررسی می‌شود بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خادمی حرم امام رضا (ع) تأکید باقری بر نقش مهم کریدور شمال–جنوب در تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ شهادت یکی از فرماندهان گردان جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ویدئو | اعتراف بی بی سی به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری پهپادهای حزب الله حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده سربازان اسرائیلی دست به تظاهرات زدند چهره نزدیک به ابوبکر البغدادی دستگیر شد افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم شهادت یکی از فرماندهان حماس در لبنان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است لحظه شکار پهپاد آمریکایی بر فراز مأرب یمن + فیلم نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل
سرخط خبرها

ارزیابی دقیق عملکرد دستگاه های دولتی در جشنواره شهید رجایی | از تبدیل وضعیت نیروهای استخدامی چه خبر؟

  • کد خبر: ۱۸۰۰۹۸
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
ارزیابی دقیق عملکرد دستگاه های دولتی در جشنواره شهید رجایی  | از تبدیل وضعیت نیروهای استخدامی چه خبر؟
رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: در هجدهمین دوره از جشنواره شهید رجایی ۲۰۰۹ دستگاه اجرایی در سطح ملی و استانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

به گزارش شهرآرانیوز، میثم لطیفی با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی و معرفی دستگاه‌های برتر دولتی گفت: در ارزیابی دستگاه‌های دولتی، دستگاه‌ها در چهار سطح معرفی می‌شوند، عالی، خوب، میانی و ضعیف.

وی افزود: در سال گذشته دستگاه عالی نداشتیم، آن چیزی که به رئیس جمهور اعلام می‌شود فرآیند واقعی است و ارزیابی اولیه صورت گرفته و امیدواریم نواقص برطرف شود.۲۰۰۹ دستگاه را مورد بررسی قرار گرفته و دستگاه‌ها را بر مبنای رشد آن برسی می‌کنیم.

معاون اداری استخدامی رئیس جمهور افزود: به صورت موضوعی ۸ دستگاه را معرفی می‌کنیم و برخی از دستگاه‌ها به صورت کیفی بررسی می‌شوند، هر دستگاه با دستگاه مانند خود سنجیده می‌شود، دستگاه اقتصادی با دستگاه اقتصادی، فرهنگی با فرهنگی و اجتماعی با اجتماعی سنجیده می‌شوند. انتظار داشتیم که دستگاه‌ها برای شعار سال در زمینه تولید و تورم نقش داشتند گزارش عملکرد بدهند که هنوز ارائه نکردند. امسال برای اولین بار ارزیابی میان دوره دستگاه‌ها را داشته و برای رئیس جمهور نیز ارسال شده است.

به گفته لطیفی، جشنواره شهید رجایی از سال ۷۶ آغاز شده است، امسال دوره هجدهم خود را گذرانده است و در این دوره از جشنواره ۲۵ دستگاه اصلی و سازمان مستقل، ۱۰۹ شرکت تابعه، ۱۸۷۲ واحد استانی و ۳ دستگاه قوه قضائیه بررسی شده اند.

لطیفی افزود: سازمان پزشکی قانونی، سازمان زندان‌ها و سازمان ثبت اسناد از زیر مجموعه قوه قضائیه در این جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیاز‌هایی که به دستگاه‌های مورد بررسی داده می‌شود، در راستای ارتقای بهره‌وری و عدالت و برخورداری مردم از خدمات این دستگاه‌ها خواهد بود که در سامانه دولت‌سنج، این معیار‌ها اعلام شده است.

معاون اداری استخدامی رئیس‌جمهور تشریح کرد: برای ارزیابی هر دستگاه شاخص‌های عمومی و اختصاص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که ۱۳ شاخص کلان، ۱۰۱ سنجه و همچنین در ۵ محور این دستگاه‌ها ارزیابی می‌شوند و این شاخص‌ها به صورت دوسالانه مورد رسیدگی و ارزیابی قرار گرفته و برای ارزیابی دستگاه‌ها از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم و مستندات هر سازمان برتر را در سامانه دولت‌سنج اعلام می‌کنیم.

به گفته لطیفی، از معیار‌های سنجش دستگاه‌ها ا سند انتظار رئیس جمهور از دستگاه‌ها در ابتدای اعطای مسئولیت به مدیران است و در ارزیابی دستگاه‌ها فقط بر فرایند‌های اداری توجه نمی‌شود، بلکه به نتایج حاصله و رضایتمندی مردم از دستگاه هم توجه می‌شود.

لطیفی به تبدیل وضعیت نیرو‌های استخدامی نیز اشاره کرده و افزود: اگر در قانون چیزی پیش بینی بشود آن را لحاظ خواهیم کرد و در جشنواره شهید رجایی چیزی به این عنوان پیش بینی نشده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->